Legismertebb leírása szerint a főnix gyönyörű vörös-arany tollazatú hím madár, mely élete végén fahéj-ágacskákból fészket épít, meggyújtja, és vele együtt porrá ég. A hamvakból ezután egy új, fiatal főnix születik. Remélem a nevéhez hű lesz és a segítségünkkel újjászületik a főnix.
Hol is kezdjem, egy hónapja már hogy nálam van a Miata. Egyre jobban tetszik pedig az első héten nem voltam tőle elájulva semmi nyomaték, kevés az a 110 ló. A futómű és hogy nagyjából a helyén kárpótol egy kicsit, főleg a baszd le a tetőt feeling. ~1500 km alatt semmi hiba nem jött elő azon kívül hogy a check engine még mindig világít.
A volt tulaja szerint lambda szonda csak, de ő cserélte nem érti miért világít még mindig. Azt mondták neki hogy be kell tanulnia az új szondának és pár km után elmúlik na ez bullshit. Úgyhogy egy kereskedő havernak a lévén gyorsan ki lett olvasva a lambdaszondát jelzi azóta is.... szóval ez még megoldásra vár.
Közben beszélgettem egy régi barátommal Paulyval , aki már pár éve át ült a Hondából Mazdába.
Első Mazdája egy 1.8 Si NA volt rendje módja szerint porig ültetve igényesen megcsinálva, most pedig ő is egy faceliftes 1.6-os NB-t hajt hasonlóan porig rakva.
Pauly mondta mindenképp egy alvázvédelmet végezzünk a Miatán mert ezek irdatlanul rohadnak és ezer százalék hogy már rügyezik a műanyag alatt, pedig szemlátomást egybe van az autó.
Mivel eladtam a Civicet és a Mazdát jó állapotúnak gondoltam pár napot gondoltam az egész műveletre - fel korongozzuk lekenjünk mindenki boldog - na ja ez nem így alakult.
Lelkesen álltam hozzá végre meló után az autóval is foglalkozhatok.
Megvettem a szereket hozzá, 4CR márkájú cuccok. Ezt ajánlották kíváncsi leszek mennyire fog beválni, 3-3 Liter Bitumenes alvázvédő és viaszt vettem, természetesen rozsda átalakító is menni fog a kasztnira.
Az első nap sikerült is lebontani amennyire kellett. Lemostuk és belevetettük magunkat a sűrűbe.
"Nézd csak azt ott az első sárvédőbe?" - egy diszperzites vödörnyi gané folyt ki az első sárvédőkből, akkor már tudtam itt bajok lesznek. Rendesen elkezdte zabálni a rozsda a sárvédő alját de a sárvédő elem felfogatási pontjai szerencsére éppnek tűntek " Javítható".
Nézem a diszperzites vödröt "Ni ni van benne két gumi porvédő" - hát igen az ablakemelő porvédői voltak, az előttem levők akik cserélték a szélvédőt biztos a motortérbe hagyták, na mindegy a lényeg hogy ezek is megvannak.
Na de bontsuk tovább, lejöttek a dobbetétek ott is problémás
A vezető ülés is szépen kivan szakadva, elhatároztam én fogom megcsinálni ... mi lesz ebből....
Bőrfestéssel kapcsolatban nincsen sok oldal vagy fórum (vagy csak én nem találtam) konkrét leírást cégeket műhelyeket találtam akik végeznek de nekem most nem az kell hanem egy támpont ahonnan elindulhatok hogy is kellene ezt elkezdeni.
A borfestek.hu-n találtam konkrét leírást és a leírásban való termékek megvásárolhatók náluk, ha hétfőig nem találok jobbat akkor onnan lesz bevásárolva és a saját bőrömön tesztelem hogy jól döntöttem-e, ez annyira nem hangzik jól mert hatalmas szívás szagot érzek a levegőben....